Czarny młyn Reżyseria: Mariusz Palej

O filmie

Gatunek
film przygodow
Status
w dystrybucji
Premiera
czerwiec 2021
Reżyseria
Mariusz Palej
Scenariusz
Magdalena Nieć, Katarzyna Gacek, na podstawie książki pod tym samym tytułem autorstwa Marcina Szczygielskiego
Scenografia
Paweł Baryła
Kostiumy
Dzvinka Kukul
Charakteryzacja
Lena Zięba
Muzyka
Maciej Dobrowolski
Obsada
Marcin Dorociński, Magdalena Nieć, Iwo Wiciński, Pola Galica-Galoch, Oliwia Ogorzelska, Borys Wiciński, Mateusz Winek, Janusz Chabior
Kierownictwo produkcji
Hanna Janocha
Producenci
Andrzej Papis, Maciej Sowiński
Koprodukcja
Heliograf, RioDePost, Mazowiecki i Warszawski Fundusz Filmowy, Cafe Ole, Studio Produkcyjne Orka, Polski Instytut Sztuki Filmowej

Streszczenie

Iwo i grupa jego przyjaciół mieszkają w małym miasteczku, w którym przeżycie czegoś ekscytującego graniczy z cudem. Życie chłopaka jest dodatkowo skomplikowane, bo jego młodsza siostra Mela wymaga szczególnej opieki. Żądnych przygód przyjaciół zaczynają fascynować górujące nad okolicą ruiny ogromnego fabrycznego młyna, zwanego przez miejscowych Czarnym Młynem. Kiedy mimo ostrzeżeń wchodzą na zakazany teren, w sielankowym dotąd miasteczku rozpoczyna się seria dziwnych zdarzeń. Odkrywają, że w Młynie żyje tajemnicza siła, która może stanowić ogromne zagrożenie. Aby się jej przeciwstawić, dzieciaki będą musiały trzymać się razem. Nic jednak nie jest w stanie przygotować je na zaskakujący finał walki. Ważną rolę odegra w nim nie tylko coraz bardziej dojrzały i odpowiedzialny Iwo, wspierany przez Piotrka i Natalkę, między którymi rodzi się uczucie. Niespodziewany wpływ na bieg wydarzeń będzie miała także Mela, której pozorna słabość okaże się niezwykłym darem.

Recenzje

„…Film, oparty na świetnej książce Marcina Szczygielskiego "Czarny Młyn", nagrodzonej w prestiżowym Konkursie Literackim im. Astrid Lindgren dla dzieci i młodzieży, od pierwszych scen, nie pozostawia osamotnionym widza dorosłego.”

Katarzyna Drelich, Interia Film

„… jest tu także o wiele więcej: kawał nieretuszowanej polskiej rzeczywistości – i to nie tej wilkomiejskiej, ale tej rozpościerającej się daleko poza strefą komfortu zamożnej bańki, która często kształtuje filmowe światy na swą własną, bardziej lub mniej zezowatą modłę.”

Michał Oleszczyk